sobota, 3 marca 2018

Matowy top coat, bloczek polerski, czy proszek akrylowy? Czyli o sposobach na matowe paznokcie.

Długo zbierałam się do napisania choć paru słów na ten temat. No to może dzisiaj w końcu parę słów o sposobach na uzyskanie matu na paznokciach?

Born Pretty Tempered Matte Top Coat: [klik]
Saviland Top Matt: [klik]
Bloczki polerskie: [klik]
Proszek akrylowy clear kupowałam w Polsce marki Black Prince i Alle paznokcie.

Przyznam szczerze że top matowy z Born Pretty kupiłam całkowicie przez pomyłkę. Chciałam kliknąć błyszczący tempered. I wiecie co? To była jedna z lepszych pomyłek jaka mogła mi się przytrafić. Do tej pory używałam matu z Saviland lub z Elite99. Oba dawały satynowe wykończenie i efekt był dokładnie taki sam (dlatego w swojej recenzji postanowiłam nie marnować wzornika również na ten z Elite). Dawniej miałam również matowego Semilaca, który poszedł w świat. Wydawało mi się że taka satyna to maksymalny efekt jaki można uzyskać topami. Dopiero wypróbowanie tego z Born Pretty uzmysłowiło mi w jakim błędzie żyję! To jest właśnie prawdziwy mat!!!!! 
Pierwsze podejście było zniechęcające. Wyszły mi straszne smugi i buteleczka na jakiś czas wylądowała w szufladzie. Aż pewnego dnia pomyślałam, że przed użyciem porządnie ją wymieszam. I tak oto odkryłam mojego ulubieńca. Długie rolowanie buteleczki w dłoniach całkowicie wyeliminowało powstawanie smug. Efekt możecie zobaczyć na zdjęciach.

Ale efekt matu można uzyskać również nie posiadając specjalnego topu. Wiele razy czytałam o używaniu proszku akrylowego przezroczystego. Owszem... efekt jest zajebisty... ale tylko na jasnych kolorach. Na ciemnych niestety powoduje całkowitą zmianę odcienia. A na czarnym... jak możecie same zobaczyć powstała istna masakra.

O wiele lepszym według mnie sposobem jest użycie polerki. Próbowałam różnymi pilniczkami, bloczkami i polerkami jakie mam w domu i uważam że najlepszy efekt wyszedł tymi, do których podałam link na początku. Ewentualnie jakimś starym mocno już wysłużonym bloczkiem polerskim. Zbyt duża ziarnistość bloczka powoduje niestety powstawanie rys, które na ciemnych kolorach są mocno widoczne.

1 komentarz:

  1. 51 yr old Accountant III Fonz Pullin, hailing from Port Hawkesbury enjoys watching movies like Colossal Youth (Juventude Em Marcha) and Foraging. Took a trip to Shark Bay and drives a Ford GT40 Roadster. odniesienia w wikipedii

    OdpowiedzUsuń