piątek, 6 maja 2016

Zestawienie lamp do manicure - mostek SUNmini, SUNone, Diament, Tunelówka

Dużo osób wciąż zastanawia się, jaka lampa do manicure będzie najlepsza.
W swojej dzisiejszej recenzji opiszę w miarę szczegółowo 4 najpopularniejsze typy... czyli lampy na różną grubość portfela i na różne wymagania. Opiszę je kolejno od najtańszej.


W tym poście opisywałam jeszcze nowsze lampy (Sun5 i Sun9): [klik]

MOSTEK SUNmini 9W

Jest to najtańsza i najpopularniejsza opcja wśród początkujących hybrydomaniaczek. SUNmini to mostek nowej generacji. Z 6 diodami świecącymi na biało i emitującymi światło o dwóch różnych długościach fal. Cena takiego mostka na Aliexpress to ok 7$.
Dzięki zastosowaniu nowszej technologii mostek ten może utwardzać również większość żeli twardych przeznaczonych do lamp UV.

Lampa nastawiona jest na 30 sekund, a po dłuższym naciśnięciu przycisku będzie świecić przez minutę. Na same hybrydy spokojnie wystarczy nam czas ustawiony na 30 sekund. Cieńszą warstwę żelu spokojnie utwardzi w minutę.
Jedynym jej minusem jest fakt, że kciuki raczej trzeba utwardzać osobno.
Idealna opcja do zabrania w podróż. Jest malutka, leciutka i poręczna.
Ja uwielbiam używać mostka do robienia wzorników i ćwiczenia zdobień na próbniku.
Zachęcam do zakupu od naszego zaufanego na grupie sprzedawcy: [klik]

Edit: Niestety producent zrezygnował z produkcji tych mostków :(



KLASYCZNA TUNELÓWKA UV 36W

Ten "dinozaur" o dziwo wciąż jest dość popularny wśród osób, które nie chcą wydawać większych pieniędzy na sprzęt. Moja od długiego czasu leży zakopana w szafie i straszy mnie za każdym razem jak otworzę drzwiczki. Utwardzanie warstw żelu i hybrydy po 2minuty wydaje mi się na ten moment już tylko sennym koszmarem. Dlatego też polecam ją tylko osobom cierpliwym i nie cierpiącym na nadmiar obowiązków. UWAGA... młode mamy, gospodynie domowe i kobiety nieprzeciętnie zapracowane - darujcie sobie zakup takiej. Legendy głoszą, że zrobienie nią manicure trwa dłużej niż standardowa drzemka małych brzdąców, czy cykl prania (bynajmniej nie ten szybki / ekonomiczny).

Można znieść jajo czekając aż światło zgaśnie po każdej warstwie. A osoby niewierzące zapewniam, że po kupieniu tej lampy zaczną modlić się więcej niż przez całe swoje życie :D a nie daj losie zachce się siku w połowie robienia pazurków!!!!
Natomiast jeśli robimy paznokcie komuś innemu, czas utwardzania nie będzie miał dla nas większego znaczenia. Gdy jedna ręka będzie w lampie możemy robić drugą... i tak na przemian robic i utwardzać.
Koszt takiej lampy to około 40-50zł lub więcej. Dobrej jakości żarówki kosztują potem nawet drugie tyle. Oszczędność przy kupowaniu tej lampy jest więc tylko pozorna.
Ponadto zauważyłam, że nie wszystkie hybrydy się w niej dobrze utwardzania. Niektóre kolory mocno się marszczą lub bąblują. Moja tunelówka nie chce też utwardzać moich Paint Żeli.

Timer możemy ustawić na dwa sposoby: albo żeby świeciła przez 2 minuty, albo cały czas. Niektóre lampy UV mają też timer na 3 minuty. Moja akurat nie ma takiego czasu.
Lampa bez problemu zmieści całą rękę na raz.



DIAMENT + CCFL 36W

Jeszcze do niedawna ta lampa była marzeniem wielu dziewczyn. A teraz powoli odchodzi do lamusa! Niebawem będziemy o niej mówić "dinozaur", jak o tunelówkach :D
Cena lampy diamentowej na Aliexpress w tej chwili jest niewiele wyższa niż cena tunelówki w PL.
Czasami przy dużych promocjach można ją kupić naprawdę tanio. Niedawno udało mi się złapać taą za niecałe 12$, z wykorzystaniem dwóch kuponów zniżkowych. Ale normalnie można ją kupić za cenę 17-19$. Diody Led powinnym nam świecić dłuugie lata. Natomiast ślimak CCFL zużywa się tak jak żarówki w standardowej tunelówce. Koszt takiego ślimaka na Ali to 3,5-4$. W PL kupimy tą żarówkę za około 20zł. Nie ma więc tragedii. Tym bardziej, że na potrzeby zabaw hybrydami wystarczą nam w niej same LEDy. Moja od nowości miała wadliwego ślimaczka i jakoś żyłam. Tylko nie mogłam w niej za bardzo żeli utwardzić. Dopiero niedawno go wymieniłam... i nagle poczułam się jakby była po tuningu :D po wymianie żarówki utwardza każdy żel.

Timer nastawiony jest na 10 / 30 / 60 sekund. Mniej napigmentowane hybrydy spokojnie utwardzam w 10 sekund. Ale już np. czarną i białą w 30s. Bazę i Top również w 30 sekund. Żele po wymianie żarówki po 60 sekund. Przy warstwie budującej dla pewności trzymam trochę dłużej.
Lampa jest mała, leciutka, poręczna, ale mimo to spokojnie zmieści całą rękę.
Niestety trochę tandetnie wykonana. Blacha jest cienka, denko łatwo się wygina. Wtyczka w mojej lampie jest mocno obluzowana i się gibie, więc jak ruszam kablem to potrafi się wyłączyć.

 Polecam kupować diament w sklepie Ovonni. Sama nabyłam tam drugą sztukę i po otwarciu paczki okazało się, że jest to ta lepsza, cięższa, porządniejsza wersja diamenta. Z grubej blachy, z odkręcanym mocnym dnem. Paczka dochodzi szybko. Moja akurat była wysłana pocztą Holenderską, rejestrowaną paczką. W sklepie prawie non stop są do nabycia kupony zniżkowe na 2dolary przy zakupach za 19 więc diament wyjdzie naprawdę tanio. A jak ktoś zbiera na aplikacji telefonicznej coinsy i wymieni je na kupon od Aliexprees to może kupić ta lampę nawet o 3 dolary taniej.
Link do sklepu: [klik]


SUNone 24/48W

Najnowsza, najpiękniejsza, najwspanialsza... obecnie stanowi największe hybrydowe marzenie wielu z nas. Lususowe Ferrari wśród lamp do manicure.
Jestem tą lampą absolutnie oczarowana. Zarówno pod względem designu, jakości wykonania, jak i działania. Normalnie można ją kupić w cenie około 45$. W Polsce chodzą po ponad 300zł!!!!! Dlatego zachęcam do zakupu bezpośrednio od producenta, a nie od pośredników.
To jest lampa robiona w tej samej technologii co mostek SUNmini. A więc zaopatrzona jest w diody emitujące światło w dwóch długościach fal. Można w niej spokojnie utwardzać wszystkie żele i to w ekspresowym tempie. W 30 sekund żel jest twardy.
Timer nastawiony jest na 5 / 30 / 60 sekund. Ale można również korzystać z funkcji czujnika ruchu i wsadzać rękę na dowolny czas. Słabo kryjące hybrydy utwardzi w 5 sekund, mocniej napigmentowane w 10, góra 15sekund  i właśnie w tym przypadku czujnik ruchu jest nam wyjątkowo pomocny. Możemy wsadzić rękę i odliczać na osobnym zegarku te sekundy... potem wyjąć rękę i lampa sama zgaśnie.
Można ją również przestawiać na dwie moce. na 24W lub na 48W. Jak po włączeniu lampy przytrzymamy przycisk on/off nieco dłużej to lampa przechodzi na inną moc. Gdy świeci się dioda - 24W. Gdy dioda jest zgaszona - 48W. Bardzo przydatne dla osób, które mają problem z pieczeniem paznokci przy utwardzaniu żeli. Wtedy po prostu utwardzamy je na mniejszej mocy.
Spokojnie zmieścimy w niej całą rękę!

Link do lampy: [klik]
 

13 komentarzy:

  1. Zastanawiam się nad tą lampą - wiesz może jaka jest różnica między SunOne a Abody? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodzą słuchy że to jedno i to samo :) ale nie miałam w rękach obu jednocześnie więc nie mam porównania. Wiem tylko że jest warta swojej ceny! Cudownie mi się na niej pracuje <3 teraz nawet diament wydaje się tu być trabantem stojącym obok ferrari

      Usuń
  2. W jaki sposób zdobyłaś kupony zniżkowe? Ja poluję ale zazwyczaj nie dobijam do progu, od którego przysługująte kupony... :/ Aśka ali nails

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od czasu do czasu Ali udostępnia kupony za zainstalowanie aplikacji. W czasie jak kupowałam np. Abody była akurat promocja z okazji 6 urodzin Ali i też były rozdawane korzystne kupony. Sprzedawcy tez mają często w swoich sklepach. Poza tym można codziennie zbierać tzw coinsy na aplikacji i po uzbieraniu konkretnej ilości wymieniać je na zniżki.

      Usuń
  3. Mam zwykłą UV :-P o ile nie jest źle kiedy robię hybrydy komuś, bo jedną dłoń maluję a druga jest w lampie, tak kiedy maluję swoje paznokcie to te dwie minuty się dłużą :-/ myślałam o kupnie diamentu, ale ostatnio czytałam trochę o sunone/abody i bardzo mnie kusi :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma się co zastanawiać! Z grupową zniżką SUNone wyjdzie za 40$. Albo SUN5 za 35$, albo mostek Sun9 z 10% zniżką! Zakop dinozaura w szafie i kup torpedę na Ali :D

      Usuń
    2. Stało się, zamówiłam Sunone :-) teraz będę niecierpliwie czekać czy dotrze :-P

      Usuń
    3. Mam nadzieję, że pokochasz tą lampę równie mocno jak ja swoją :D

      Usuń
  4. Hej! Chciałam się zapytać ile trzeba czekać aż sprzedawca zaktualizuje cenę? Wczoraj po 16 zakupiłam lampę i niestety na razie zmian brak :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Czy ta lampa napewno utwardza żele uv?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie opisane tu lampy utwardzają żele. Wypróbowane na Silcare Affinity i Base One Builder.

      Usuń
  6. Ja zastanawiam sie nad kupnem sunone 9s
    Tym z wyswietlaczem?czy warto?

    OdpowiedzUsuń